Translate

Szukaj na tym blogu

4.8.21

Historyczna ciekawostka o content marketingu - content marketing kiedyś i dziś.

 CONTENT MARKETING W HISTORII

Benjamin Franklin, to znana postać z historii - zasłynął głównie jako jeden z ojców założycieli Stanów Zjednoczonych. 

Czy przyszło Ci jednak kiedyś na myśl, że jego życiowe osiągnięcia mają także pewien związek z content marketingiem?

Otóż Franklin dość wcześnie zaangażował się w branżę drukarską i wydawniczą. W wieku 23 lat stał się wydawcą Pennsylvania Gazette. Jednak w przypadku omawianego tematu interesuje nas jego inna publikacja, a jest nią Poor Richard’s Almanack wydawany w latach 1732-1758.

W Poor Richard’s Almanack można było znaleźć: kalendarz, długoterminowe prognozy pogody, wiersze, zagadki i wiele więcej. Almanach ten całkiem szybko zyskał dużą popularność i rozchodził się nakładem 10 000 kopii rocznie, co w tamtych czasach było wielkim sukcesem. Benjamin Franklin cieszył się nie tylko zyskami ze sprzedaży - publikacja stała się bardzo rozpoznawalna w całym kraju. W rezultacie Almanach okazał się świetnym narzędziem do promowania wydawniczego i drukarniczego biznesu zdolnego przedsiębiorcy i polityka. Jego treść dostarczała czytelnikom wartość, jednocześnie będąc skuteczną reklamą.

CONTENT MARKETING DZIŚ

W dzisiejszych czasach, które zupełnie odmienił Internet, content marketing  stał się już nie tylko ciekawą opcją, ale i fundamentem strategii marketingowej. Obecnie przedsiębiorstwa mają znacznie więcej możliwości w promowaniu się za pomocą publikacji odpowiednich treści, które przynoszą piorunujące efekty(o korzyściach i efektach płynących z content marketingu pisałam w moim osobnym poście poświęconemu tematyce związanej z content marketingiem).

Obecnie mamy nieograniczone rozwiązania. Z uwagi na fakt, że nasz rynek przepełniony jest  potężnymi agencjami zajmującymi się copywritingiem content marketingu. Śmiało możemy wybierać chcąc wypromować swoją branżę za pomocą conent marketingu. Jednak warto zastanowić się nad jakością usług, jakie mogą zaoferować duże firmy. Zachęcam Cię do małej refleksji w kwestii usług oferowanych przez branże copywriterskie.

Na początku skupmy się na tym, że przedsiębiorstwa copywriterskie zatrudniają od kilkunastu do kilkudziesięciu coperwriterów, którzy dziennie mają do wykonania masę zleceń, projektów pod presją czasu.













Jaka może być ich jakość realizacji pod presją czasu? Czy na pewno Twoje teksty w celu promocji branży chociażby pod względem treści SEO dla wyszukiwarek będą efektywne?











Jest to dość wątpliwą kwestią. Copywriterzy, pracujący w firmie tworzą na zasadzie automatu, masowo. Możesz zapłacić wiele, a nie osiągnąć tego, na czym Ci tak bardzo zależy - na jakości oraz efektywności projektu, jaki chcesz wdrożyć.

Oczywiście możesz skorzystać z usług, jakie oferują agencje copywriterskie. Miej jednak świadomość wartości treści, które miałyby być słabe, kosztowałyby majątek, nie przyniosłyby spektakularnych efektów. 
Drugim z wariantów, z jakiego możesz skorzystać, to copywriterzy działający prywatnie, na własną rękę. Niestety i tutaj pozostaje wiele do życzenia (o czym pisałam w osobnym poście - copywriter - fakty).

Odnośnie powyższego - nie brakuje oszustów, amatorów, ludzi mało kreatywnych, z niewielką wiedzą copywritingu. Nie mniej jednak ta druga, mniejsza część skupia doświadczonych copywriterów specjalizujących się w swojej dziedzinie - tzw. "Mistrzów Słowa". Posiadają oni wielowymiarową wiedzą z różnych dziedzin, co jest warunkiem koniecznym w skutecznym copywritingu, a przede wszystkim wiedzę z zakresu samego copywritingu. Skupiają się na tym, co robią, wkładają sporo wysiłku, pracy i "serca" w swoje treści, co czyni je wyjątkowymi. Ich treścisą unikalne i nadzwyczajne, mocno oddziaływujące na emocje odbiory, co w rezultacie przynosi zdumiewające efekty - przecież właśnie to jest Twoim punktem kulminacyjnym!


         

2.8.21

COPYWRITING

                                                                                                                                             Czym jest copywriting?

Copywriting, jest sztuką pisania treści, które zachęcą czytelnika do zakupu produktu, skorzystania z usługi, zapisania się do newslettera lub podjęcia jakichkolwiek innych pożądanych działań, według życzenia klienta. Copywriter to ktoś, kto rozumie ludzi i wie, co lubią jego odbiorcy. Przygotowuje treści, które będą interesujące i wartościowe dla konkretnych użytkowników. Ponadto wie, jak zoptymalizować teksty pod kątem wyszukiwarek.

W czym może Ci pomóc copywriter?

Copywriter  ("Mistrz Słowa") - chętnie pozna bliżej Twój biznes, a także Twoje oczekiwania. Jeśli obdarzysz go zaufaniem i będziesz z nim rzetelnie współpracować, możesz osiągnąć naprawdę wiele. Dzięki jego pracy Twoja strona widoczna z czasem stanie się widoczna. Pojawią się na niej ciekawe treści. Opisy produktów oraz kategorii, a także tekst w zakładce " O Nas" napisany językiem korzyści, oraz zoptymalizowany pod kątem SEO, to pierwszy krok, by zwrócić na siebie uwagę algorytmów, oraz przekonać do zakupu odbiorców.

Kolejną ważną kwestią jest regularne prowadzenie bloga. Tutaj copywriter pomoże Ci zadbać o wizerunek firmy. Zadba również o rzetelną edukację konsumentów, oraz rozbije ich obiekcje. Dzięki tym trikom przeprowadzi ich przez całą ścieżkę zakupową, zbuduje społeczność, a także postawi Cię w roli eksperta Twojej branży.

Doświadczony copywriter, może Ci pomóc również w przygotowaniu różnych materiałów promocyjnych, dzięki temu dotrzesz do potencjalnych Klientów na różne sposoby. Możesz zwrócić się do niego o pomoc w przygotowaniu różnych tekstów. Twój brand będzie postrzegany inaczej przez konkurencję.

Czy warto współpracować z copywriterem?

Copywriter patrzy na produkty i usługi oczami Twoich potencjalnych Klientów. Dzięki temu może on im w prosty sposób opowiedzieć o tym, co dla Ciebie jest oczywiste.

Często zdarza się, że przedsiębiorcy i ich pracownicy tworzą treści, które są niezrozumiałe dla zwykłego odbiorcy. Dlaczego? Język branżowy utrudnia przekaz. Niewielu odbiorców zada sobie trud, by poszukać znaczenia niezrozumiałych słów. Większość z nich odejdzie do konkurencji.

Copywriter opracuje nieskomplikowany przekaz, w którym zaprezentuje konsumentom najważniejsze funkcjonalności Twoich produktów oraz korzyści, jakie z nich płyną. Pamiętaj, że Klienci nie kupują produktów. Płacą za to, jak odmieni się ich życie - poszukują nowych doświadczeń.

Copywriter uprości Twój przekaz i sprawi, że stanie się on bardziej atrakcyjny dla odbiorców. Dzięki temu trafisz do większej ilości osób. Ponadto zadbasz o swój wizerunek oraz pozycję strony www w wyszukiwarce Google. 




COPYWRITER


        COPYWRITER -  JAKIE UMIEJĘTNOŚCI POWINIEN POSIADAĆ KAŻDY PROFESJONALNY COPYWRITER?

  • Umiejętność komunikacji: umiejętność komunikacji w copywritingu odgrywa niezwykle istotną rolę.

  • Kreatywność i chęć tworzenia, jeden z ważniejszych aspektów. Jako dobry copywriter musisz umieć wykazać się kreatywnością, jest bardzo ważne w procesie tworzenia, bez chęci tworzenia możemy zapomnieć o kreatywności.

  • Wiedza marketingowa, znajomość mechanizmów marketingowych, a także reklamowych jest podstawą do budowania skutecznych komunikatorów w treści – sprzedaż słowem.

  • Research fact hacking, copywriter musisz zawsze pamiętać o korzystaniu z wiarygodnych źródeł, jest to nie mniej ważne, jak samo tworzenie. Niezwykle ważna kwestia dla bezpiecznego i profesjonalnego copywritingu.

  • Wiedza w zakresie SEO i SEM, jako profesjonalny copywriter, na bieżąco musisz śledzić mechanizmy SEO i SEM, oraz poznawać i szlifować umiejętności pozycjonowania tekstów.